Isnin, 3 Disember 2012

Posting

15/10/2012 ....... 1st posting aku di Hospital Pakar Sultanah Fatimah,Muar .... seram kan,,bru sem 1 dah ada posting2 nih....macam mne lah agak nye aku mse posting tuh .. macam2 perasaan ada TAKOT ,,, SUKE ,, GEMENTAR ,,EXCITED ,, eh smue nya lah..... tak tahu nak tafsirkan mcm mne perasaan aku nih.....

 Bermula lah episod posting-posting aku nih... pagi2 lagi dah kne bagun penat sgat.... baru aku tau susah rupa nya jadi Nurse ni,,,, besar tanggungjawab sbgai Nurse ni..... 6minggu aku dekat Muar tuh,,, Tiap hari buat benda yang sama,,,sampai jemu...penat tau tak...

 Ok sekarang dah cukup 6minggu aku dekat Muar nih....sekarang tibe mase nya untuk aku balik Nilai...Aduhaiii nak ambik Exam La pulak,,,kne lah study hard kan... ok lah wish me luck....


.... USAHA TANGGA KEJAYAAN ...


Ahad, 5 Ogos 2012

TEMPAT BARU

Aku dah bergelar STUDENT lagii...tapi yang ni tak same mcm masa sekolah dulu.....
belajar kat sini best lah...masa mula2 jek,,otak aku jadi blur sikit,,maklum lah dah lame kan tak belajar,,,sebab tu jadi blur..... tapi sekarang dah ok lah sikit,,,semakin pulih...hehehehe

nak tau tak aku belajar kat mana????? ar ni nama kolej aku NILAI UNIVERSITY KOLEJ .... tau tak aku ambik apa???? mesti tak tahu kan... ar aku ambik  NURSING..insayallah aku akn jadi nurse yang berjaya suatu hari nanti...AMIN....

Aku kan dapat kawan baru,,,,ramai lah jugak,,tapi kawan yang paling rapat dengan aku mesti lah housemate aku kan..... ni dia hosemate aku,,,molek2 belaka...hehehe

 dari belakang sebelah kanan : awa ,,jaja ,,tiqa ,,kak aien

depan sebelah kanan: syu ,,bai ,, futri





DUGAAN OH DUGAAN

Apa lah nasib aku ni...boleh pulak jadi macam nih,,,, memang perit giler ah kan nak terima kenyataan nih....
Penat ah kalau mcm ni....penat untuk aku setia,,,rasa sia-sia pun ada jugak...tapi tak baik kan merungut,,,berdosa kan... kalau merungut nama nya kita tak ikhlas,,,tapi aku ikhlas setia dengan dia... tapi macam ni balasan yang aku dapat,,,betul-betul tak adil ni...arggghhhhhhhhhhhhhhh.............

walau pun perempuan tuh hanya kawan... aku tetap cemburu lah sayang.... gile lah kalau aku tak cemburu,, mene lah aku ni tak cemburu,,, ada ke patut permpuan tuh bole call n maen msg2,,, ingat aku nih ape?????perempuan tu pun satu.. ish kalau aku dapat perempuan tuh,,, habis aku kejekan.... tapi tak lah sampai lebam,, anak orang kot.... kang tak pacal2 jel pegi nye aku... hehehe....

aku tahu sape lah aku nih.... hahaha ayat touching pulak...... tapi dia kate dia nak jauh kan diri dia dari pempuan tuh,,, kita tengok kan jek lah ea.... makin dekat ke makin jauh dia.... wait and see...

 ( TIADA YANG AIN SELAIN DIRIMU KERANA HANYA DIRIMU YANG MAMPU MEMBERI SEJUTA RASA DALAM HATI KU )

                                                    OKE LAH BYE-BYE ...... :-))

Rabu, 9 Mei 2012

4.5.2012 (PERNIKAHAN FIKRI & FARIZA)

 Aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada sepupu aku nih.....Semoga Bahagia hingga ke anak cucu.......tengok lah ni gambar2 dyeowang......semoga bergembira....Aku bile????ha lame lagi kot,...hahahaha,,.........ar tengok lah ni,,,tak banyak pun gambar nya..ni je yang mampu aku amik.....

ni pengantin LELAKI

menerima duit MasKahwin

Semoga Bahagia

ni Mak & Ayah pengantin LELAKI

Ni aku n Kak Mel

Tandatangan

sudah pun menjadi suami & isteri..



video
Lafaz Akad Nikah....












                    SEMOGA BAHAGIA SELAMANYA...:))
                                            


Isnin, 23 April 2012

HADIAH YANG SERING DILUPAKAN...

Hadiah mendengar
Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan dan korang hendaklah benar-2 mendengar apa yang dikatakan . Jangan mencelah , jangan berangan dan jangan merancang bagaimana korang nak membalasnya . Jika selama ni , si dia banyak bercerita dan kamu seorang pendengar yang setia , si dia terlupa untuk memberikan korang hadiah tu

 Hadiah Sehelai Nota
mungkin ringkas seperti 'Saya Sayang Awak' atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi . Letakkan nota-nota ini ditempat yang tak disangka oleh orang yang dikasihi . 

Hadiah Ketawa

Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel . Mesejnya ialah , " saya suka ketawa bersama awak !"

Hadiah Puji-pujian
Sesuatu yang ringkas seperti " warna pink memang sesuai dengan awak"  atau "Sedap betul masakan awak" mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia kurang keyakinan diri . Oleh itu , jangan hanya mahu dipuji . Cubalah puji si dia juga :)

 Hadiah Bantuan
Siapa yang akan datang menolong jika korang ditimpa masalah ? Siapakah yang bermain diminda korang saat korang memerlukan pertolongan ? Pertolongan seperti membaiki kereta korang di saat sedang rosak , bawa ke klinik saat korang sakit , hulurkan wang ringgit saat korang susah , sangat membantu dalam sesebuah perhubungan . Jika tiada semua tu , si dia nampaknya sudah terlupa .

 Hadiah Bersendirian
Ada pasangan yang sentiasa mahu berkepit 24jam . Ada pula yang sering mahu berada di sisi walaupun tidak memintanya . Ada ketika kita hanya mahu bersendirian . Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendirian .

 Hadiah Keceriaan
Cuba sedaya upaya supaya kita sentiasa ceria bersama orang-orang yang dikasihi . Berikan dia senyumana yang boleh diukir dengan ikhlas dan buatlah si dia ketawa dengan sikap 'sense of humor' korang..

 Hadiah Doa
Hadiah inilah yang sering dilupakan . Selalulah berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu si dia yang dirinya sentiasa berada di dalam doa kita . Pasti sejuk hati si dia mendengarnya . Biar pun tiada harta bernilai ratusan ringgit namun dengan bingkisan doa ini segala urusan harian dapat dipermudahkan ;)
















Selasa, 20 Mac 2012

KATA HATI

assalammualaikum,,,hari ni aku nk ckp pcal hati....aku tak tahu nk luahkan perasaan hati aku ni dkt sape.....dkt sny je la aku dpt kuahkan sikit perasaan yg ter pndam ni.....
semua hati orang aku kne jaga...tp hati aku sape nak jaga????XAD PUN KAN.......aku la yg kne jga hati aku sndiri....Aku sedih,,,Aku nagis,,Aku sakit...adorang ambik tau pcal aku...x ad sorng pun....tp aku bila tgk orang lain sedih....aku cuba untk btnye,,knpe...wlaupun kdang2 aku kne marah blek......x ap,,,tu smua cobaan...nak x nk kenajgk tmpuh smua dugaan hidup di Dunia ni kan.....ok Enjoy your life........

RESULT......RESULT............

Assalammualaikum...hey...bosan kan mlm ni???bosan tahap gaban dah.........aku risau sgt ni....x tau la nak cakap macam mne........esok 21/3/2012 RESULT SPM keluar,,,,seram sangat2....walaupun apa yg aku buat mseSPM tuh dah sehabis baik...tp aku ttp tkot...

Mudah-mudahan kputusan aku esok cemerlang......blh la aku gmbira kan family aku dgn kputusan aku tuh.......aku dah usaha,,,jadi nya skrang aku tggl tungu jek ap kputusan nye esok......dup,,,dap,,dup,,dap...

aku kalu blh nak ad hari esk,,tp x nk ad pcal result,-result ni......blh ke mcm tu????Semoga aku menapat kputusan yg cmerlng dlm SPM..........



GOOD LUCK :))

Isnin, 19 Mac 2012

18 Tahun 15 Hari

hey,,,,, Aq dh besar dah...Dah cukup 18 Taon...Mcm x percaya jek la.....kejap jek kn mse tu berjalan....Dlu kecikje...Skrng da besar,,Dlu kecik2 xad perasaan ap2,,tau nye bila lapar nagis tu jek la....skrng ni da besar mcm2 perasaan yg ad,,,,..ad perasaanyg best ad yg tak.....

Fuhhhh,,,...aku hrap smoga aku dpt tempuh smue dugaan yg mendtg degan hati yg tenang....supa aku berjaya dlmhdup aku..nnti blh la aku snang kn kluarga aku,,blh ubh idupkluarga aku nih......

HURRRMM...klu nk cete pcl hadiah plk...taon ni fmly aku bg aq kek warne pink + purple.....pas tu aq dpt tudung wrne pink dgn purple jgk....smue nye ad pink + purple.....hehehe.....ap pun trima ksih pd owg yg bg hdiah kt aku tu.......

ok lah......doa kan aku spya dpt jd owg yg berguna di DUNIA ini........AMINNN..........


WISH ME LUCK OK SAYANG :))

Ahad, 4 Mac 2012

TAK SABAR...HEHEHEHE

Assalammualaikum.......nak tau tak,,,,aku x sabar gile nk sambut BUFDAY esok.....da bufday,,umo pun da meningkat jgk la kn.......lalalalalalalala........Dah BESAR da aku ni,,,Dah bole KAHWIN dah,,,......hahahaha......GATAL gile aku ni........

Blom tiba mse nye untuk aku KAHWIN,,,,,sebab aku nk belajar dan nak ad kerjaya dlu,,,Bru la pikir pcal kahwin-kahwin ni........ISH,,,,x sabar nyeeeeeeeeeeee.......nak tunggu HADIAH dari dye.......jgan dye baling TELUR dah la.....hahahaha........

berdebar-debar giler,,,,,,,,,,,,,mcm ap dah,,,serabai jek,,,padahal nk bufday jeq,,,bukan nak ap pun.......relex da la kan,,,,,,,Tp aku dah x bole nk relek ni......Kalau boleh Aku nak tidur sekarang,,,,bangun esok pg jek....pastu bgun2 trus dapat bnyak hadiah.....cewahhhhh,,,,Berangan jek aku ni..........









SELAMAT HARI LAHIR UNTUK DIRI SENDIRI
..................HEHEHEHEHE
05.03.1994...........


Jumaat, 24 Februari 2012

4 tahun 7 hari

assalammualaikum.....kowng tau ke ap yang dmaksud kan dgn 4 TAHUN 7 HARI????? sini aku bagitau,,,, pejam celik,,pejam celik,,dah 4 TAHUN 7 HARI aku berkawan dengan dia,,maksud berkawan tu macam ni(dalam proses mengenal hati budi msing2) #cewah poyo la plk aku ni#.....

Best dapat kenal dgan dia,,,sbb dia MEMAHAMI aku ni....dia selalu buat aku KETAWE,,,,,sampai kadang2,,,aku da jadi cm orang gila,,,sbb bace mesej pastu ketawe sorang2,,,,ish gila la kan....harap aku dan dia akan dapat kekal untuk selamanya....Doakan la kea.....

Tapi aku sedih sbb aku tak dapat jd yang terbaik untuk dia,,,sebab aku sllau myakitkan aty dia,,,,macam td la,,,tiba2 dia marah,,,sebab pacal MUKA BUKU tu lah..aku da btw ap yg aku 2lis tu bukan tentang dia...tak kan lah aku nak 2lis mcm tu kat dia....aku tak kan 2lis la sebab AKU KAN SAYANG DIA....aku da bgtw da kt dia,,,tp dia tetap MARAH,,,SEDIH giler.....

Aku takot la klau dia tngalkan aku,,,,,Dia dah tak PERCAYA kan aku lagi dah,......yelah aku ni kan tut,,tut,,tut..........layak ke untuk diri aku terima KEPERCAYAAN dari diri dia?????Adakah aku ni hanya MENYUSAHKAN dia????aku ni BEBAN untuk diri dia ke?????

Layak ke diri aku ni untuk terima CINTA dari dia lagi???aku rasa serba salah sangat sebab buat status dekat MUKA BUKU mcm tu,,,,walaupun aku x cakap tentang DIA,,,tapi dia da MARAH sangat dekat aku ni.....

aku susah hati sangat,,,aku tak mintak KEMEWAHAN......aku IKHLAS kawan dengan dia,,,aku x mintak pun duit dia.......macam2 dah aku cakap dekat dia,,,tapi dia buat endah x endah jeq,,,,munkin dia marah sangat kan dengan aku.....

rasa SEBAK sangat bila macam ni,,,,air mata tak nak berhenti la pulak.....YA ALLAH tolong lah hambamu ini.......aku xsangka pulak,,,yang dia sampai pikir macam tu......ish layak ke aku BAHAGIA????LAYAK KE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!aku sangat menyayangi kau,,,harap kau megerti.....aku akan bhagiakan dia sampai bila2,,,,,insyaallah.......




MAAF SANGAT-SANGAT
SEBAB AKU BUKAN
YANG TERBAIK UNTUK MU SAYANG.....



Khamis, 16 Februari 2012

Nothing To Say.....



TERDAMPAR JAUH DIHEMPAS BADAI KU HANYUT,,,,
HATI MERINTIH TERKUNCI MULUY MEMBISU,,,
PERJALANAN YANG JAUH BAGAI TIADA SUDAHNYA,,,

LIKU RANJAU KU TEMPUH DALAM MENCARI JAWAPAN,,,

DISUDUT KECIL HATI KU SERING BERKATA,,,

APA YANG TERJADI ADA HIKMAH SEBALIKNYA,,,

KU BERANIKAN DIRI MENONGKAH ARUS YANG DERAS,,,

DEMI HARI ESOK KU RELAKAN,,

WALAU TIADA TANGAN MENGHULUR,,,

KAN KU TETAP BERDIRI TEGUH KU BANGKIT SEMULA,,,
TUHAN HANYA ENGKAU MENGERTI,,,
PERJALANAN HIDUP SEORANG INSAN,,

KINI KU JAUH MEMETIK BINTANG DILANGIT,,,

BERAKHIR MUSIM DINGIN KINI MEKAR BUNGA INDAH,,

TINGGALLAH MEMORI TERPAHAT DI DALAM DADA,,,
TERJAWAP SUDAH SEGALANYA,,,
AKU HANYA INGIN MERASA,,

KEMANISAN HIDUP DIDUNIA YANG KU DAMBAKAN,,



Selasa, 7 Februari 2012

Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta.


Orang yang putus cinta sering kali berakhir dengan air mata.


Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.


Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita.


Soal hati tiada undang-undang. Apatah lagi paksaan.


Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan.


Cinta tidak selalu bersama jodoh tetapi jodoh selalu bersama cinta.


Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. 


Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain
Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar.


Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.


Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi.


Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.



BARANG PALING KECIL DIDUNIA



http://img407.imageshack.us/img407/1078/96074820.jpg
karya seni terkecil didunia




http://img202.imageshack.us/img202/3210/93531438.jpg
bayi terkecil di dunia


http://img143.imageshack.us/img143/6129/40574050.jpg
Burger terkecil di dunia


http://img96.imageshack.us/img96/1341/26371855.jpg
Teddy bear terkecil di dunia

Isnin, 23 Januari 2012

MAKIN LAMA,,,MAKIN JAUH





SORRY I CAN'T BE PERFECT..........

kat sini aku cuma nk cerita ap yang aku rasakan....sebenarnya aku dah x tau nk luahkan kat sapa lg....kat sni je aku boleh luahkan ap yg aku rasa.....
pagi td bile bagun dari tdur je,,,trus tgk ensd....hati mula berbunga2 bile tgk sape yg hntar msg tu,,,tp bile baca msg yg dia bg,,,,rasa sedih sgt2,,,entah la rasa mcm da ptus asa je nk hdup,,,tp nk buat mcm mna kn,,hidup msti dteruskan.....sejak akhir2 ni hubungan aku x mcm dlu lg,,,,smue da brubah,,sejak aku btrus-terang dgn dia....dia seolh2 BENCI sangat dengan aku...
Memang smue ni salah aku pun,,,memang patut pun kalau dia benci kat aku....BODOH kan aku ni.........selalu menyusahkan


                               HURMMMMM........

Sedih sangat2,,,,tak tau dah nk ckp mcm mane lg....aku hanya blh smpan smue prsaan ni kot...aku nk sangat tgk hbgan aku n dia mcm dlu lg.......t apa slh aku lg....Bile aku tnya ,,dia x prnah jwp....mungkin aku bkn yg terbaik utk dia kot...aku tau...aku x sempurna mcm orang lain.....Aku cuma nk dia tau yang aku teramat2 SAYANG kan dia....Aku x ad orang lain selain dia......Jika aku tak bersama dia lg,,,aku nk sangat tgk dia bahagia bersama orang lain.....tapi sebelum tu,,,,terima kasih sangat2 kat dia sebab selama ni dia sangat memahami aku.......YA ALLAH TOLONG LAH AKU...Berikan lah aku kekuatan untuk tempuh semua masalah ini......

           MAAFKAN AKU SEBAB AKU TAK DAPAT JADI YANG TERBAIK UNTUK DIA....